اعتراض اهالی خیابان آیت الله خاتمی شهرک دانشگاه یزد به واگذاری فضای سبز منطقه به افراد برای ساخت واحد های تجاری




یزدفردا :عده ای از اهالی ساکن خیابان آیت الله خاتمی شهرک دانشگاه یزد با امضاء طوماری خطاب به استاندار و شورای اسلامی شهر یزد به واگذاری فضای سبز دو طرف این خیابان به افراد برای ساخت واحد های تجاری اعتراض کردند .

در قسمتی از این طومار آمده است :متاسفانه مسکن و شهر سازی خود را متولی واگذاری زمین می داند و توجه ای به شرایط منطقه و نیازهای ساکنین نداردو در حالیکه بیش از 19 سال است که اهالی با هزینه های شخصی خود نسبت به ایجاد نوار سبز حاشیه اسن خیابان نموده اند و درختان آن  گویای تلاش و هزینه سرسام آور خانواده های ساکن دارد .

در دامه ساکنین به قطع درختان توسط فردی که مدعی است سازمان مسکن و شهر سازی زمین های فضای سبز را به او واگذار نموده است اشاره نموده و  واگذاری فضای سبز موجود منطقه برای ساخت واحد های تجاری  را بی برنامگی مدیران مسکن و شهر سازی و عدم توجه به نیاز ها و شرایط موجود دانسته اند  و از استاندار و شورای اسلامی شهر یزد خواستار جلوگیری از این حرکت شده اند.

یکی از ساکنین در گفتگو با یزدفردا در رابطه اظهار داشت :متاسفانه طی بیست سال گذشته هیچگونه امکانات رفاهی برای این شهرک احداث نشده و ساکنین با مشقت های فراوان نیاز ها خود را برطرف نموده اند

وی در ادامه افزود:متاسفانه اکثر خانواده های این منطقه فرزندانشان در حد دانشگاهی بوده و یا خانواده ای جدید تشکیل داده اند و دوستان در مسکن و شهر سازی طی این بیست سال هر گز به فکر تامین نیاز های منطقه نبوده اند و اگر تجاری هم نیاز بود می بایست همزمان با احداث شهرک احداث می شد نه حالا که توسط اهالی این منطقه به پارک تبدیل شده است .

وی به هزینه های سرسام آور به بار نشستن درخت در منطقه کویر اشاره نمود و گفت :درختان بیست ساله را قطع می کنند ،تا زمین صاف برای احداث بنگاه تجاری درست کنند .

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا